Monday 14 May 2007

Mandaravordipytt

De sex senaste inläggen (kålrabbi, fänkål, persiljerot, pepparrot, svartrot, gula- och pärltomater) + rapsolja, ingefära, thaichili, morot, mock chicken, lime och salt. Till ris, schalottenlök och dragon. - Vill väl eg. inte säga det själv, men det blev riktigt jävla gott. Jag hade tänkt mig att det skulle bli en lyckad pytt, men jag visste inte att en pytt ö.h.t. kunde vara så lyckat! :) ... Sen blir ju mat ofta godare när man tar kort på den!! Kanske för att man tar extra tid på sig att lägga till det där extra + att man lägger det finare på tallriken + att man bygger upp en förväntan. Kanske?

2 comments:

Lupo Manaro said...

Är "mock chicken" vad det låter som?
Ungefär som den där fusk-pastramin vi åt en gång (som ju mot förmodan var riktigt god!)

Pedram Modirassari said...

Hehe, ja... fast eg. är den inte så lik kyckling alls faktiskt. - Det är en kinesisk produkt gjort till stort del på gluten! Men den har en hyfsad konsisten och passar bra i sånt man steker. - Annars är quorn det bästa alternativet om man vill efterlikna kyckling.

Fan! Den där fuskpastramin har jag inte fått tag i igen! Fast jag HAR letat :(