Thursday 10 May 2007

Colocasia esculenta

Det finns så många rötter och rotfrukter jag inte provat fastän jag varit relativt öppen och mottaglig för dem.... men, nej, rötter är inga aktiva initiativtagare, så nu jävlar ska jag själv ta tag i detta och se till att det blir ändring på det hela...

Om taro står det på wiki att "The plant is actually inedible when raw because of needle-shaped raphides in the plant cells. Severe gastrointestinal distress can occur if the plant is improperly prepared for consumption", Spännande va? De ligger och kokar nu...

Mmm, de är goda - väldigt speciella i smaken, men goda på ngt sätt, krämiga och härliga (fast jag kokade dem nog lite för länge iom att jag ville vara på den säkra sidan). Konsistensen är som mjölig potatis och smaken påminner om en jääääkligt mysko potät också skulle man kanske kunna påstå... tänker man så så låter det ju inget gott, så det är bäst att inte tänka så.

Tarochips

No comments: