Tuesday 13 March 2007

Citrullus lanatus


Tror aldrig att jag njutit av en vattenmelon i mars tidigare och jag skulle aldrig trott att man skulle kunnat få tag i en så pass bra sådan såhär års. Jag får tacka Panama helt enkelt. - Det finns folk som anser att vattenmelonen inte smakar ngt., men de är totalt galna - för likt vatten (fast godare (om det nu går)) så är det så himla himmelskt att kunna njuta sig full om magen - med många frukter är det ju i.o.f.s. så att man aldrig kan äta sig mätt på dem utan bara proppfull på dem eller vad man nu ska säga, men med vattenmelonen så stämmer detta mer än för någon annan frukt anser jag alltså. - Varsågod och motsäg mig i detta så skall jag hata dig för evigt! :)

Inte likt mig, men här kommer i.a.f. ett citat som för ett antal år sen fick mina läppar att breddas till ett leende:

"Vattenmelonen är en fin frukt. Du äter, dricker och tvättar ansiktet samtidigt."
Enrico Caruso

No comments: